Hola, món!

Em sembla un acte d’egocentrisme brutal això de tenir un blog, però em calia tenir-lo per diverses raons.

1. Per crear: trobo que és bonic veure que tu, amb les teves mans i el teu cervell, has creat una cosa que abans no hi era. Trobo que ser creatiu (en el sentit més ampli del terme) t’ajuda a veure el món amb perspectiva i a tu mateixa també.

2. Per generar rutines: sempre he dit que volia escriure un llibre. Però escriure un llibre costa molt, fa falta una certa disciplina i una certa rutina. Jo tinc rutines, però són sempre (no sé perquè) rutines més aviat pernicioses. Disciplina, ara mateix no en tinc, però suposo que, com tot, és una qüestió de pràctica. Així que aquest blog ha de servir per generar la rutina d’escriure una mica cada dia i per aprendre a ser disciplinada. Potser ve primer lo de la disciplina i després lo de la rutina… No ho sé, ja us he dit que no tinc ni una cosa ni l’altra així que no sé ben bé com va. Ja ens ho trobarem.

3. Per expressar-me: Qualsevol persona que em conegui en el món real us podrà dir que una de les coses que m’agrada més és parlar. Parlo molt i amb vehemència. Per això em semblava un contrasentit no traslladar a aquesta mena de món virtual una de les meves característiques principals en el món real.

4. Per practicar: Una de les coses més interessants que he fet ultimament ha estat apuntar-me a un curs d’escriptura de l’Ateneu de Barcelona. He après moltes coses molt interessants, però la més útil en aquest moment és, precisament, que he perdut la pràctica d’escriure. Em costa molt posar-me a escriure sense guies sense que sigui per una feina concreta, amb un objectiu concret. Em cal practicar el meravellós acte d’escriure per escriure.

5. Per ser coherent: Em passo mitja vida dient-li a la gent “Podries fer un blog” o “Això ho hauries de posar en un blog” perquè sovint passa que alguna cosa que algú diu em sembla prou interessant o divertida o curiosa perquè sigui compartida. I, clar, dir això sense tenir jo mateixa un blog em sembla un contrasentit. Als meus amics també els hi sembla, per això, cada vegada més sovint, són ells els que em diuen a mi “Podríes fer un blog”. I, sí, podia i l’he fet.

Ai!

1 comentario

Archivado bajo General

Una respuesta a “Hola, món!

  1. L'amatxo

    Ànims noieta! Per fi el teu blog! Un dia un pas, l’altre un kilòmetre i així sense defallir.

Responder

