Manifest d’autoreparació

Últimament, se m’estan espatllant moltes coses i com que estic en plan estalviador, per primera vegada m’he posat a arreglar-les jo.

Se’m va embussar l’aigüera de la cuina i vaig atrevir-me a desmontar part de la canonada. Vaig muntar un merder considerable però al final (amb l’ajuda d’alguns productes químics també) vaig poder resoldre-ho. Sí, ja sé que és poca cosa, però és que és la primera vegada que no trucava ningú perquè vingués a solucionar-me el problema.

Després, la cisterna del lavabo també va començar a rajar tota l’estona i em vaig emparrar dalt d’un armari (és una llarga història però la meva cisterna està amagada dins d’un armari) i la vaig arreglar amb un tros de cordill. Si no en teniu a casa, compreu cordill, va bé per solucionar tantes coses!

A part, altres coses menys físiques també se m’han espatllat però també m’he posat a resoldre-les, primer una i després l’altra, a poc a poc i bona lletra. La qüestió és que després d’una època en què tot havia de ser nou, ara començo a gaudir de les coses usades, de les coses que jo arreglo quan s’espatllen, de les coses que segueixen amb mi a pesar de tot.

I quan dic coses també em refereixo a les persones, a les relacions que hi tinc. A vegades les relacions s’espatllen (sovint només passa que evolucionen i es converteixen en una cosa diferent, però ens fa l’efecte que s’han espatllat), i prendre’s la molèstia d’arreglar-les abans de descartar-les és una bona idea. La mateixa cosa, després de remenar-la una estona, té un no sé què diferent, però al mateix temps segueix sent igual.

Per això avui quan he vist el Manifest d’Autoreparació, m’he dit que sí, que hem de recuperar el dret d’arreglar les coses, totes elles, perquè és entretingut i divertit, perquè et fa sentir útil.

Deja un comentario

Archivado bajo General

Responder

