Pau

Aquests dies n’hem sentit a parlar molt de la pau. Ara, jo no sé si tothom vol dir el mateix quan fa servir la paraula pau.

Jo sé què vull dir quan dic pau. Vull dir una situació en la que ningú no té por, les persones se senten segures i tranquil·les, tothom gaudeix dels mateixos drets i els mateixos deures perquè hi ha justícia social, i les persones es poden permetre el gran luxe no només de fer plans, sino també de tenir somnis. Dit així, ja m’agradaria veure qui s’atreveix a tornar-la a fer servir la paraula… En fi, que suposo que tot és relatiu i té matisos de gris…

Encara que jo sé què vull dir quan dic pau, he pensat que millor anar al diccionari, un altre cop, a veure si vaig gaire desencaminada. Aquest cop el diccionari m’ha ofert diverses opcions, i m’ha recordat una locució que no faig servir gaire i que m’ha agradat molt: fer les paus.

I m’ha agradat perquè hi ha el verb fer que és un d’aquells verbs més aviat fluixos perquè tenen un significat molt obert, però que vol dir acció. Posar-s’hi, arremangar-se… En aquesta locució la pau no és, així perquè sí, ni tampoc passa, així com qui no vol  la cosa… en aquesta locució la pau es fa. I digueu-me tiquismiquis però això de fer jo ho trobo indispensable quan de pau parlem.

Però després també m’ha agradat que la pau és plural. No es fa una pau, se’n fan unes quantes, cadescú té la seva, i s’han de fer totes per fer les paus.

I m’ha semblat que n’hem parlat molt de la pau, així en general, i l’hem fet poc, així en concret.

Deja un comentario

Archivado bajo General

Responder

