Anàlisis dels resultats de les eleccions del 20 de novembre

És un dir, no em veig capaç de fer cap anàlisis de res. És que m’ho miro del dret i del revés i jo tot això no ho entenc i estic atavalada.

Per reconfortar-me a mí mateixa me n’he anat al diccionari a buscar debacle, però resulta que no existeix en català, i llavors he buscat catàstrofe i m’ha sortit que vol dir això:

f. [JE] Esdeveniment, generalment tràgic, que condueix al desenllaç d’una obra dramàtica.
f. [LC] [GL] Daltabaix, esdeveniment calamitós, desastrós.

Daltabaix, quina paraula més escaient, mireu què vol dir:

adv. [LC] De dalt d’una cosa fins a baix, a terra. Estava enfilat a l’armari i va caure daltabaix.
m. [LC] Esdeveniment calamitós, que capgira totalment l’ordre de les coses, que produeix la ruïna d’una fortuna, d’un afer, d’un establiment.
m. [LC] Gran escàndol, avalot, baralles.

Jo, el 20 de novembre al matí, estava enfilada als meus núvols, on les enquestes s’equivocaven i els ciutadans i ciutadanes d’aquest país pensaven amb el cap. Així que cap a les 10 de la nit, el daltabaix va ser considerable.

El que va passar el 20 de novembre va ser un esdeveniment calamitós, que produirà una ruïna generalitzada de la poca fortuna que teníem, perquè va capgirar totalment l’ordre de les coses, però cap al cantó que no tocava.

I encara no ha succeït, però hi haurà un gran escàndol, com si ho vegués, i avalots que faran que després de la baralla, guanyin la llibertat, la igualtat i, sobretot, la fraternitat.

I ja està, no tinc energies per més, perquè m’estic intentant recuperar de les eleccions, altrament dites daltabaix.

Deja un comentario

Archivado bajo General

Responder

