L’optimisme de ser realista

Jo he tingut sort. He nascut en un matriarcat que funciona a base de tossuderia i ànsies de viure, on a les penes no es donen punyalades si no festes, o actes de bogeria quotidiana com ruixar els amics amb mangueres o tirar-los ous des de la finestra (i això vol dir que els amics que es queden són els que tenen un gran sentit de l’humor).

Tinc la sort d’haver après des de ben petita que les desgràcies no venen mai soles, venen acompanyades de la seguretat que algun dia s’acabaran i que a més, fins i tot durant la desgràcia, hi haurà moments d’alegria exhultant que compartiré amb la gent que m’estima. Sempre ha estat així.

He tingut la sort de viure unes quantes desgràcies monumentals que m’han ensenyat a mi i a la gent que m’acompanya en la meva excursió per aquest país surrealista que és la vida que la realitat demostra que no es pot ser altra cosa que optimista.

Clar que abans de retornar al lloc comú de l’optimisme que comparteixo amb els meus, passo per tots els papers de l’auca. No sóc imbècil.  Hi ha situacions doloroses difícils de solucionar i de suportar, però sempre, sempre, van acompanyades de moments i gestos bonics i generosos, de canvis positius, de moviments endavant.

Entenc que això pugui semblar d’una inocència molt pròxima a l’estupidesa sobretot en els temps que vivim, però jo tinc la sensació que aquest daltabaix que vivim ara també té coses bones. Com que només és una sensació en faré una llista, així en plan pluja d’idees:

Podria estar molta estona buscant coses bones, però he pensat que potser vosaltres, que us mireu les coses cadescú amb el vostre focus particular en tindreu d’altres, així que digueu-les. Sé que hi ha moltes coses dolentes però aquestes ja les diuen molt a tot arreu, així que aquí només les bones.

1 comentario

Archivado bajo General

Una respuesta a “L’optimisme de ser realista

  1. Doncs jo aprofito per afegir-hi una cosa bona, en aquest cas, una peli: l’última de Polansky, “Un Déu salvatge”. Aneu a veure-la perquè riureu força.
    Ah, i gràcies per l’enllaç al teu post!😉

Responder

